Θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης με ηλεκτρική ενέργεια και βιοκαύσιμα που θα παράγονται από τους τοπικούς πόρους, συμπεριλαμβανομένων των απορριμάτων.
«Στόχος είναι δημιουργήσουμε το μοντέλο ενός οικολογικού αυτοκινητόδρομου, που θα μπορούσε να χρησιμεύσει και σε διεθνές επίπεδο. Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο τέτοιου τύπου, θα αποτελεί παράδειγμα για όλο τον κόσμο», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο επικεφαλής του σχεδίου Ακι Μαργιασβάαρα.
Το ζήτημα είναι να χρησιμοποιηθούν τα απορρήτου που παράγουν οι ...
περιοχές από τις οποίες θα περνά ο αυτοκινητόδρομος για τη δημιουργία αιθανόλης και γενικότερα η καλύτερη εκμετάλλευση των πόρων των περιοχών αυτών για την παραγωγή επί τόπου της απαραίτητης ενέργειας για να κινούνται τα αυτοκίνητα.
Το σχέδιο αφορά τα 130 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου που ακόμα δεν έχει κατασκευαστεί και που θα συνδέει το Τούρκου στη δυτική ακτή της Φινλανδίας με την πόλη Βααλίμαα στα σύνορα με τη Ρωσία.
Η έκθεση για την πιθανότητα κατασκευής αυτού του πράσινου αυτοκινητόδρομου και το τελικό του κόστος θα είναι έτοιμη το Μάρτιο του 2011.
Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα αρχίσει το φθινόπωρο του 2011 και θα ολοκληρωθεί το 2016, ενώ το κόστος του θα φτάσει τα 700 εκατομμύρια ευρώ, όπως ελπίζει η φινλανδική πόλη Λοβίισα, που πρότεινε την κατασκευή του "πράσινου" άξονα και που έχει αναλάβει τη διαχείριση του σχεδίου.